Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Bij SportBSO De Kinderclub doen we ons uiterste best om ontevredenheid en klachten te voorkomen. Toch kan het gebeuren dat ouders of verzorgers ergens niet tevreden over zijn. In dat geval nemen we dit altijd serieus. We hebben een heldere klachtenprocedure, zodat je weet waar je aan toe bent.

Komen we er samen niet uit? Dan kun je terecht bij de Geschillencommissie Kinderopvang, waarbij wij zijn aangesloten.

Wat kunt u doen bij een klacht over de kinderopvang van uw kind?

We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze opvang. Heeft u toch een klacht? Dan zijn er verschillende stappen die u kunt nemen:

  1. Bespreek het binnen onze organisatie
    Neem eerst contact met ons op. We kijken graag samen met u naar een oplossing. (Zie ook onze interne klachtenprocedure.)
  2. Hulp nodig? Neem contact op met het Klachtenloket Kinderopvang
    Komt u er met ons niet uit, of wilt u advies? Dan kunt u terecht bij het Klachtenloket Kinderopvang voor gratis ondersteuning.
  3. Een geschil indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang
    Als het probleem niet naar tevredenheid wordt opgelost, kunt u uw klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Wij zijn hierbij aangesloten.

 

Interne Klachtenprocedure

  1. Bespreek de klacht met de mentor of pedagogisch medewerker
    Begin altijd met een open gesprek met de mentor van uw kind of de pedagogisch medewerker van de groep. Vaak kan een direct gesprek al helpen om samen tot een oplossing te komen die voor beide partijen prettig is.
  2. Opschaling naar directeur/locatiemanager
    Als het gesprek met de mentor of pedagogisch medewerker niet tot een oplossing leidt, kunt u de kwestie verder bespreken met de Locatie manager van SportBSO De Kinderclub.
  3. Klachtenreglement
    Het volledige klachtenreglement is beschikbaar voor ouders en kan worden geraadpleegd na inloggen op ons ouderportaal.

 

Externe Klachtenprocedure

  1. Direct contact met het Klachtenloket Kinderopvang
    Sommige ouders kiezen ervoor om hun klacht rechtstreeks extern te bespreken. Het Klachtenloket Kinderopvang, onderdeel van de Geschillencommissie Kinderopvang, biedt advies, informatie en bemiddeling. Zij kunnen als tussenpersoon fungeren tussen u en onze organisatie om tot een oplossing te komen.
  2. Geschillencommissie Kinderopvang
    Als de interne klachtenafhandeling geen oplossing biedt, kunnen ouders het geschil melden bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Zij bieden een onafhankelijke uitspraak over de klacht. Voor meer informatie kunt u de volgende websites bezoeken:

Met deze stappen willen wij ervoor zorgen dat elke klacht op een professionele en bevredigende manier wordt behandeld. We staan altijd open voor feedback, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Samen voor een gezonde toekomst

Ons uitgangspunt is om kleinschalige, kindvriendelijke, professionele kinderopvang aan te bieden. Dat gebeurt via een pedagogisch verantwoorde aanpak in een omgeving die afgestemd is op de behoefte van het kind, waarbij plezier en veiligheid voorop staat.

Nieuwsbrief

    OPENINGSTIJDEN

    Ma – Vr: 14:00 – 19:00

    CONTACT GEGEVENS

    Voetbalvereniging VOP Olympus 20, Vathorst
    info@dekinderclub.nl